“Δεχτείτε τα παιδιά σας όπως είναι, όχι όπως θα έπρεπε να είναι”

Αν θέλουμε τα παιδιά μας να πιστέψουν ότι αξίζουν, πρέπει ειλικρινά να τα δεχτούμε όπως είναι, με όλες τις ατέλειες τους. Πολλοί γονείς πιστεύουν ότι, επιμένοντας να κατακρίνουν τις ατέλειες των παιδιών τους, θα τα βοηθήσουν να βελτιωθούν. Στην πραγματικότητα, αυτή η αντιμετώπιση φέρνει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα. Τα παιδιά αποθαρρύνονται. Φανταστείτε πώς θα νιώθατε […]

“Δεχτείτε τα παιδιά σας όπως είναι, όχι όπως θα έπρεπε να είναι” Read More »

Επικοινωνία: Μάθετε να ακούτε τα παιδιά σας

Για να καλλιεργήσετε μια ικανοποιητική σχέση με το παιδί σας, χρειάζεται να μάθετε να επικοινωνείτε με θετικό τρόπο. Για να διευκολύνετε τα παιδιά να επικοινωνούν μαζί σας, πρέπει να τα πείσετε (με τρόπο που επικοινωνείτε μαζί τους) ότι ενδιαφέρεστε αληθινά να τα ακούσετε. Σε πολλές οικογένειες, η ανεπαρκής επικοινωνία αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο. – Μιλάτε με

Επικοινωνία: Μάθετε να ακούτε τα παιδιά σας Read More »

“O Αυτισμός”

Ο αυτισμός είναι μια διάχυτη διαταραχή της ανάπτυξης, και εμφανίζεται με συχνότητα 1 στα 1000 άτομα. Οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές αποτελούν μια ομάδα διαταραχών που χαρακτηρίζονται από δυσκολίες στην επικοινωνία και στην κοινωνικοποίηση. Μερικά παραδείγματα διάχυτων διαταραχών είναι εκτός από τον αυτισμό η διαταραχή Asperger, η διαταραχή Rett, η παιδική αποδιοργανωτική διαταραχή (παλινδρόμηση σε τομείς

“O Αυτισμός” Read More »

“Καλλιεργείστε το θάρρος να μην είστε τέλειοι”

Πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά και όχι να ζητάμε απ’ αυτά να επιδιώκουν την τελειότητα. Όταν προσπαθούμε να γίνουμε “καλύτεροι” ή “ανώτεροι” από τους άλλους, δείχνουμε ότι μας απασχολεί περισσότερο η εξύψωση του εαυτού μας και το γόητρο μας, και όχι το ενδιαφέρον μας για τους άλλους. Έχετε ως βασικό κίνητρο να βοηθήσετε τους άλλους

“Καλλιεργείστε το θάρρος να μην είστε τέλειοι” Read More »

Η διαχείριση του θυμού στα παιδιά

Ακόμα και μια καλή πολιτική για τη διαχείριση της συμπεριφοράς, η οποία ενσωματώνει αποτελεσματικές στρατηγικές διαχείρισης του θυμού, δεν μπορεί να αποκλείσει την εκδήλωση περιστασιακών και μεμονωμένων επεισοδίων εκρήξεων θυμού, τα οποία κινδυνεύουν να κλιμακωθούν και να καταλήξουν σε επιθετικές συμπεριφορές. Αυτές οι συμπεριφορές στη συνέχεια μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τις σχέσεις ή την

Η διαχείριση του θυμού στα παιδιά Read More »

Οικογένεια και μαθησιακές δυσκολίες

Όταν οι γονείς ανακαλύψουν πως ένα από τα παιδιά τους αντιμετωπίζει μαθησιακή δυσκολία, βιώνουν μια ανατροπή της εικόνας που είχαν μέχρι τη διάγνωση, για το παιδί τους. Βιώνουν αισθήματα απώλειας και πένθους. Το πένθος πυροδοτείται από την απώλεια της φαντασιωτικής εικόνας που είχαν μέχρι τότε για το παιδί τους. Δηλαδή δημιουργείται μια δεύτερη εικόνα η

Οικογένεια και μαθησιακές δυσκολίες Read More »

“Εκπαιδευτική/Μαθησιακή Αξιολόγηση”

•Η εκπαιδευτική αξιολόγηση χρησιμοποιείται για να απαντήσει ένα εύρος ερωτημάτων σχετικά με την πρόοδο των μαθητών στο σχολείο: •Σε ποιο βαθμό οι μαθητές έχουν κατανοήσει το μάθημα που έχουν διδαχθεί; •Σε ποιο βαθμό οι μαθητές μπορούν να εφαρμόσουν αυτά που έχουν διδαχθεί σε νέες συνθήκες ή καταστάσεις; •Ποιοι μαθητές έχουν κατακτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες για

“Εκπαιδευτική/Μαθησιακή Αξιολόγηση” Read More »

“Καθρεφτικοί Νευρώνες”

Τα καθρεφτικά νεύρα μας βοηθούν να δούμε τον κόσμο από την οπτική γωνία των άλλων. Χρησιμοποιούμε το σύστημα των νεύρων αυτών όταν διδάσκουμε μέσω επίδειξης π.χ. ο μάστορας τον μαθητευόμενο, ή ο έμπειρος δάσκαλος τον φοιτητή, ή επίδειξη στο εργαστήριο κ.λ.π..

“Καθρεφτικοί Νευρώνες” Read More »

“Κατανόηση περίπτωσης / ορισμός”

«Η/οι υπόθεση/εις για το πρόβλημα/διαταραχή του ατόμου που χρησιμοποιείται ως η βάση για την παρέμβαση. Περιλαμβάνει το ελάχιστο απαραίτητο αριθμό πληροφοριών για να επιτύχει το έργο που αφορά την καθοδήγηση της παρέμβασης» (Thompkins, 2007; p.291) Η/οι υπόθεση/υποθέσεις για τις αιτίες, τα προγενόμενα και τους μηχανισμούς συντήρησης των ψυχολογικών, διαπροσωπικών και συμπεριφορικών προβλημάτων του ατόμου…[που] συμβάλει/

“Κατανόηση περίπτωσης / ορισμός” Read More »

“Το μοντέλο μάθησης του D.O. Hebb”/“neurons that fire together wire together”

• Το πλέον αποδεκτό μοντέλο μάθησης/ Καναδός εκπαιδευτικός μέσης εκπαίδευσης στα 1940 • Μάθηση επέρχεται μέσω της συναπτικής πλαστικότητας (synaptic plasticity • Το πιο διακριτικό στοιχείο του εγκεφάλου είναι οι πολλές συνδέσεις ανάμεσα στα νεύρα -Η επαναλαμβανόμενη ταυτόχρονη πυροδότηση έχει ως αποτέλεσμα τη μόνιμη ανατομική αλλαγή που μπορεί να έχει ως επακόλουθο πιο ισχυρή διέγερση ή πιο ισχυρή αναστολή

“Το μοντέλο μάθησης του D.O. Hebb”/“neurons that fire together wire together” Read More »

Scroll to Top