“Ο ρόλος του δράστη/ Τρεις σημαντικοί παράγοντες που ωθούν το άτομο να ασκεί εκφοβισμό”

Από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που ωθούν ένα άτομο να ασκεί εκφοβισμό είναι οι εξής τρεις: 1 Η ανάγκη του να αισθάνεται ισχυρός και να υποτάσσει τους άλλους, 2.Οι τραυματικές εμπειρίες στο οικογενειακό περιβάλλον και 3. Το δυνητικό όφελος (π.χ. χρήματα -εξαναγκασμός σε κάτι).

“Ο ρόλος του δράστη/ Τρεις σημαντικοί παράγοντες που ωθούν το άτομο να ασκεί εκφοβισμό” Read More »

“Οικογένεια και Μαθησιακές Δυσκολίες”

Όταν οι γονείς ανακαλύψουν πως ένα από τα παιδιά τους αντιμετωπίζει μαθησιακή δυσκολία, βιώνουν μια ανατροπή της εικόνας που είχαν μέχρι τη διάγνωση, για το παιδί τους. Βιώνουν αισθήματα απώλειας και πένθους. Το πένθος πυροδοτείται από την απώλεια της φαντασιωτικής εικόνας που είχαν μέχρι τότε για το παιδί τους. Δηλαδή δημιουργείται μια δεύτερη εικόνα η

“Οικογένεια και Μαθησιακές Δυσκολίες” Read More »

“Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης και Γραφής”

Η ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης και γραφής περιλαμβάνει ελλείμματα στη φωνολογική επεξεργασία δηλαδή στην ανάλυση και τη σύνθεση φωνημάτων και στην συνειδητοποίηση του ρόλου των φωνημάτων δηλαδή στην φωνολογική επίγνωση. Συνάμα παρουσιάζονται δυσκολίες αναγνωστικής ικανότητας και κατανόησης αλλά και στην παραγωγή του γραπτού λόγου. Συνεπώς η δυσκολία αυτή αφορά ουσιαστικά όλα τα μαθήματα. Κατάλληλη

“Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης και Γραφής” Read More »

“Μνήμη εργασίας (working memory)”

Σύμφωνα με τους Baddeley and Hitch (1994) η μνήμη εργασίας έχει τρία μέρη: •Φωνολογικό, το οποίο αποθηκεύει ακουστικές πληροφορίες όπως λέξεις (Phonological loop), •Οπτικοχωρικό σχέδιο που κρατά οπτικές πληροφορίες (Visuospatial sketchpad) και •Κεντρικός εκτελεστής που κατευθύνει την προσοχή σε ερεθίσματα και καθορίζει ποια θα αποθηκευτούν στη μνήμη εργασίας και ποια όχι (Central executive).

“Μνήμη εργασίας (working memory)” Read More »

“Παιχνίδι εντός της Εργοθεραπείας”

Το παιχνίδι εντός της εργοθεραπείας περιλαμβάνει το αναπτυξιακό (Knox, 2005) ή το ανθρώπινο αναπτυξιακό πλαίσιο αναφοράς (Creek, 2002) και οι στόχοι της θεραπείας είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων σε τομείς όπως η γνωστική, κοινωνική, συναισθηματική και σωματική ανάπτυξη. Ο θεραπευτής χρησιμοποιεί υλικά παιχνιδιού και δραστηριότητες για να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον του παιδιού και να διευκολύνει

“Παιχνίδι εντός της Εργοθεραπείας” Read More »

❓”Ερωτήσεις για την διευκόλυνση της μελέτης”❓

-Οι διαταραχές του λόγου ή της ομιλίας σε παιδιά συνιστούν πράγματι έναν άλλον τρόπο ζωής τους στο καθημερινό συγκείμενο; -Ποιοι είναι οι κοινοί τύποι διαταραχών του λόγου σε παιδιά; -Τί σημαίνει διαφορική διάγνωση διαταραχών του λόγου και πώς αυτή συνδέεται με θέματα προγραμματισμού παρέμβασης/θεραπείας; -Ο τραυλισμός, από τις συνήθεις διαταραχές του λόγου, πώς συνδέεται με

❓”Ερωτήσεις για την διευκόλυνση της μελέτης”❓ Read More »

“Αξιολόγηση της μνήμης και της μάθησης”

Η αξιολόγηση της μνημονικής λειτουργίας επιτρέπει να διαπιστωθεί αν το έλλειμμα στη μνήμη οφείλεται σε αναποτελεσματική αρχική πρόσληψη και κωδικοποίηση της πληροφορίας ή σε περιορισμένη χωρητικότητα της βραχύχρονης μνήμης. Στα παιδιά με δυσλεξία το έλλειμμα φαίνεται να σχετίζεται μάλλον με το αρχικό στάδιο της λεκτικής κωδικοποίησης, και είναι απαραίτητο να χορηγηθούν δοκιμασίες λεκτικής (π.χ. ανάκληση

“Αξιολόγηση της μνήμης και της μάθησης” Read More »

“Πως τα παιδιά χειρίζονται μια αγχογόνο κατάσταση;”

Πρόκειται για στρατηγικές “αποφυγής” οι οποίες μειώνουν προσωρινά το αίσθημα της έντασης που προκαλεί το στρες με κάποιο λειτουργικό αποτέλεσμα για την ομαλή προσαρμογή του παιδιού (Brenner, 1984). α) Η άρνηση, μέσω της άρνησης τα παιδιά αντιδρούν, αγνοώντας την ένταση που τους προκαλεί η αγχογόνος κατάσταση. β) Η παλινδρόμηση, τα παιδιά καταφεύγουν σε συμπεριφορές μικρότερων

“Πως τα παιδιά χειρίζονται μια αγχογόνο κατάσταση;” Read More »

“Αντανάκλαση συναισθημάτων”💝

Η έμφαση στα συναισθήματα είναι απαραίτητη, γιατί, όπως αναφέρει και ο Rogers, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην εσωτερική μας εμπειρία. Ωστόσο, πολλές φορές οι άνθρωποι τα αγνοούν, τα αρνούνται, ή τα καταπιέζουν γιατί έχουν μάθει να τα θεωρούν μη αποδεκτά. Κατά συνέπεια μεγαλώνουν αποκομμένοι από την εσωτερική τους εμπειρία και δεν μπορούν να αποδεχθούν τον

“Αντανάκλαση συναισθημάτων”💝 Read More »

“Η λειτουργία των στερεοτύπων στο σχολικό πλαίσιο”

Όταν τα παιδιά εισέρχονται στο εκπαιδευτικό σύστημα φέρουν μαζί τους και τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που πιθανόν έχουν αναπτύξει στο πλαίσιο της οικογένειας. Παράλληλα και οι εκπαιδευτικοί μπορεί να παρουσιάζουν επίσης στερεότυπα και προκαταλήψεις για άτομα και ομάδες σε σχέση με τη φυλή, τη γλώσσα, το φύλο και την κοινωνική τάξη. Τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα σε κάθε

“Η λειτουργία των στερεοτύπων στο σχολικό πλαίσιο” Read More »

Scroll to Top