✨”Χαρισματικοί μαθητές”✨

Τα χαρισματικά παιδιά συνήθως: • Είναι περισσότερο υγιή και ανεπτυγμένα από συνομήλικα παιδιά. • Είναι πιο ενεργητικά και δείχνουν να χρειάζονται λιγότερο ύπνο. • Είναι πιο περίεργα και παρατηρητικά. • Έχουν πλουσιότερο λεξιλόγιο. • Είναι πιο ανήσυχα και ενδιαφέρονται για μια μεγάλη ποικιλία πραγμάτων. • Κάνουν περισσότερες και υψηλότερου επιπέδου ερωτήσεις και εμβαθύνουν σε ένα […]

✨”Χαρισματικοί μαθητές”✨ Read More »

⚡️”Διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων”⚡️

Για την επίλυση μιας σύγκρουσης με βάση το αυτοϋποστηρικτικό μοντέλο αντίδρασης προτείνονται τα εξής στάδια και δεξιότητες (McGinnis, Goldstein, Sprafkin, & Gershaw, 1984): 1. Έλεγχος του θυμού: Συζήτηση γύρω από τεχνικές, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά που αντιδικούν να ηρεμήσουν και να αποφύγουν να αντιδράσουν επιθετικά (π.χ. μετρώντας έως το 10). 2. Καθορισμός

⚡️”Διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων”⚡️ Read More »

“Τα παιδιά του Αρμαγεδδώνα”

Τα διαζύγια που συνοδεύονται από έντονες διαμάχες και συγκρούσεις (10-15% των οικογενειών στις ΗΠΑ), αν και δεν αποτελούν την πλειοψηφία των περιστατικών που παραπέμπονται στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας για παιδιά και εφήβους, συνδέονται με ψυχική φθορά στα ίδια τα παιδιά και στις οικογένειές τους. Τα παιδιά αυτά, γνωστά και ως “παιδιά του Αρμαγεδδώνα”, εμπλέκονται και

“Τα παιδιά του Αρμαγεδδώνα” Read More »

“Κοινωνικές Δεξιότητες Παιδιών”

Η ταξινόμηση των κοινωνικών δεξιοτήτων που πρότειναν οι Caldarella & Merrell (1997) διακρίνει τις ακόλουθες διαστάσεις: ~Σχέσεις με συνομηλίκους (π.χ. να παροτρύνεις τον διάλογο, να προσκαλείς κάποιον σε μια δραστηριότητα) ~Αυτοδιαχείριση (π.χ. αυτοέλεγχος, να ακολουθείς τους κανόνες να συνεργάζεσαι) ~Ακαδημαϊκή πορεία (π.χ. να είσαι οργανωτικός, να ολοκληρώνεις τις δραστηριότητες) ~Συμμόρφωση (π.χ. να μοιράζεσαι, να ακολουθείς

“Κοινωνικές Δεξιότητες Παιδιών” Read More »

“Συμπεριληπτική εκπαίδευση”

Η συμπεριληπτική εκπαίδευση είναι μία πολύπλοκη και αμφιλεγόμενη έννοια. Για αυτό ακριβώς το λόγο, υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες και διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης του θέματος (Angelides, Stylianou & Gibbs, 2006 Campbell, 2002 Dyson,1999). H συμπεριληπτική εκπαίδευση σχετίζεται με την προσπάθεια υπερπήδησης των φραγμών που εμποδίζουν τη συμμετοχή και την μάθηση όλων των μαθητών, ανεξάρτητα από την εθνικότητα,

“Συμπεριληπτική εκπαίδευση” Read More »

“Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής – Το Αξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών

Η σύγχρονη αξιολόγηση δεν περιορίζεται στην απαράλλακτη υλοποίηση τυποποιημένων διαδικασιών που παράγουν υλικό για την κατηγοριοποίηση των μαθητών, αλλά χρησιμοποιεί ευέλικτα σχήματα σταθερών αρχών, τα οποία προσαρμόζονται στις ανάγκες των μαθητών και τις συνθήκες εφαρμογής, αλλά διατηρούν τον προσανατολισμό τους στην εξυπηρέτηση της λειτουργικής ένταξης του κάθε μαθητή στο άμεσο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον του.

“Εκπαιδευτική αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής – Το Αξιολογικό Σύστημα Μαθησιακών Αναγκών Read More »

“Θετική Γονική Πειθαρχεία”👨‍👩‍👧‍👦

~Οι θετικές προσεγγίσεις είναι προτιμότερες από τις αρνητικές και τιμωρητικές. Τα διάφορα πλαίσια θα καθορίσουν τον βαθμό στον οποίο η αποκλειστικά θετική καθοδήγηση είναι εφικτή. Τα παιδιά και οι έφηβοι με διαφορετικό υπόβαθρο έχουν πιθανότατα εκτεθεί σε ένα ευρύ φάσμα εμπειριών κοινωνικοποίησης, που αργότερα εκδηλώνονται με μια σειρά συμπεριφορικών αντιδράσεων. Ορισμένες καταστάσεις μπορεί να μην

“Θετική Γονική Πειθαρχεία”👨‍👩‍👧‍👦 Read More »

“Συναισθηματικοί Παράγοντες”

Ορισμένοι ερευνητές επισημαίνουν τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι συναισθηματικοί παράγοντες στις μαθησιακές δυσκολίες. Σύμφωνα με την ψυχαναλυτική προσέγγιση, οι δυσκολίες είναι αποτέλεσμα νοητικής αναστολής που οφείλεται σε διαταραγμένες οικογενειακές σχέσεις. Αυτό σημαίνει ότι η εκμάθηση της ανάγνωσης είναι διαδικασία διερεύνησης, γνώσης και αυτονομίας. Οι δυσκολίες υποδηλώνουν αμφιθυμική στάση ή ασυνείδητη άρνηση απέναντι στην ανάγνωση,

“Συναισθηματικοί Παράγοντες” Read More »

Scroll to Top