“Καλλιεργείστε το θάρρος να μην είστε τέλειοι”

Πρέπει να ενθαρρύνουμε τα παιδιά και όχι να ζητάμε απ’ αυτά να επιδιώκουν την τελειότητα. Όταν προσπαθούμε να γίνουμε “καλύτεροι” ή “ανώτεροι” από τους άλλους, δείχνουμε ότι μας απασχολεί περισσότερο η εξύψωση του εαυτού μας και το γόητρο μας, και όχι το ενδιαφέρον μας για τους άλλους. Έχετε ως βασικό κίνητρο να βοηθήσετε τους άλλους […]

“Καλλιεργείστε το θάρρος να μην είστε τέλειοι” Read More »

Η διαχείριση του θυμού στα παιδιά

Ακόμα και μια καλή πολιτική για τη διαχείριση της συμπεριφοράς, η οποία ενσωματώνει αποτελεσματικές στρατηγικές διαχείρισης του θυμού, δεν μπορεί να αποκλείσει την εκδήλωση περιστασιακών και μεμονωμένων επεισοδίων εκρήξεων θυμού, τα οποία κινδυνεύουν να κλιμακωθούν και να καταλήξουν σε επιθετικές συμπεριφορές. Αυτές οι συμπεριφορές στη συνέχεια μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τις σχέσεις ή την

Η διαχείριση του θυμού στα παιδιά Read More »

Οικογένεια και μαθησιακές δυσκολίες

Όταν οι γονείς ανακαλύψουν πως ένα από τα παιδιά τους αντιμετωπίζει μαθησιακή δυσκολία, βιώνουν μια ανατροπή της εικόνας που είχαν μέχρι τη διάγνωση, για το παιδί τους. Βιώνουν αισθήματα απώλειας και πένθους. Το πένθος πυροδοτείται από την απώλεια της φαντασιωτικής εικόνας που είχαν μέχρι τότε για το παιδί τους. Δηλαδή δημιουργείται μια δεύτερη εικόνα η

Οικογένεια και μαθησιακές δυσκολίες Read More »

“Εκπαιδευτική/Μαθησιακή Αξιολόγηση”

•Η εκπαιδευτική αξιολόγηση χρησιμοποιείται για να απαντήσει ένα εύρος ερωτημάτων σχετικά με την πρόοδο των μαθητών στο σχολείο: •Σε ποιο βαθμό οι μαθητές έχουν κατανοήσει το μάθημα που έχουν διδαχθεί; •Σε ποιο βαθμό οι μαθητές μπορούν να εφαρμόσουν αυτά που έχουν διδαχθεί σε νέες συνθήκες ή καταστάσεις; •Ποιοι μαθητές έχουν κατακτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες για

“Εκπαιδευτική/Μαθησιακή Αξιολόγηση” Read More »

“Καθρεφτικοί Νευρώνες”

Τα καθρεφτικά νεύρα μας βοηθούν να δούμε τον κόσμο από την οπτική γωνία των άλλων. Χρησιμοποιούμε το σύστημα των νεύρων αυτών όταν διδάσκουμε μέσω επίδειξης π.χ. ο μάστορας τον μαθητευόμενο, ή ο έμπειρος δάσκαλος τον φοιτητή, ή επίδειξη στο εργαστήριο κ.λ.π..

“Καθρεφτικοί Νευρώνες” Read More »

“Κατανόηση περίπτωσης / ορισμός”

«Η/οι υπόθεση/εις για το πρόβλημα/διαταραχή του ατόμου που χρησιμοποιείται ως η βάση για την παρέμβαση. Περιλαμβάνει το ελάχιστο απαραίτητο αριθμό πληροφοριών για να επιτύχει το έργο που αφορά την καθοδήγηση της παρέμβασης» (Thompkins, 2007; p.291) Η/οι υπόθεση/υποθέσεις για τις αιτίες, τα προγενόμενα και τους μηχανισμούς συντήρησης των ψυχολογικών, διαπροσωπικών και συμπεριφορικών προβλημάτων του ατόμου…[που] συμβάλει/

“Κατανόηση περίπτωσης / ορισμός” Read More »

“Το μοντέλο μάθησης του D.O. Hebb”/“neurons that fire together wire together”

• Το πλέον αποδεκτό μοντέλο μάθησης/ Καναδός εκπαιδευτικός μέσης εκπαίδευσης στα 1940 • Μάθηση επέρχεται μέσω της συναπτικής πλαστικότητας (synaptic plasticity • Το πιο διακριτικό στοιχείο του εγκεφάλου είναι οι πολλές συνδέσεις ανάμεσα στα νεύρα -Η επαναλαμβανόμενη ταυτόχρονη πυροδότηση έχει ως αποτέλεσμα τη μόνιμη ανατομική αλλαγή που μπορεί να έχει ως επακόλουθο πιο ισχυρή διέγερση ή πιο ισχυρή αναστολή

“Το μοντέλο μάθησης του D.O. Hebb”/“neurons that fire together wire together” Read More »

“Αγκαλιά”

Η αγκαλιά: Χαλαρώνει το νευρικό σύστημα: Όσο περισσότερες αγκαλιές ανταλλάσσουμε τόσο πιο ήρεμοι είμαστε, με το νευρικό μας σύστημα να δέχεται ευεργετική επίδραση από τη στενή αυτή επαφή. Μειώνει το άγχος: Μια ζεστή αγκαλιά μπορεί να μειώσει το άγχος που μας ακολουθεί στην καθημερινότητα μας και να μας κάνει να αισθανθούμε ότι υπάρχει ένα στήριγμα,

“Αγκαλιά” Read More »

“Παραμύθι”

Το παραμύθι έχει πολλαπλά οφέλη: -Συναισθηματική ωρίμανση, -Διαχείριση δύσκολων καταστάσεων, -Ανάπτυξη φαντασίας κριτικής σκέψης, -Αναγνώριση κοινωνικών αξιών, -Μαθησιακή ανέλιξη και -Βελτίωση σύνθετων εγκεφαλικών λειτουργιών.

“Παραμύθι” Read More »

“Η τεχνική της θετικής υποδήλωσης κινήτρων”

Το κίνητρο είναι υποθετική ερμηνεία συμπεριφοράς. Η αλήθεια των κινήτρων του άλλου ατόμου είναι άγνωστη. Τα άτομα που κάνουν μια ερμηνεία για τη συμπεριφορά του άλλου τείνουν να θεωρούν ότι αυτή αποτελεί αντικειμενική αλήθεια, παρόλο που στην πραγματικότητα είναι μόνο υποθετική ερμηνεία ανάμεσα σε άλλες. Η απόδοση θετικών κινήτρων σε μια προβληματική συμπεριφορά είναι τόσο

“Η τεχνική της θετικής υποδήλωσης κινήτρων” Read More »

Scroll to Top