Πώς θα εμποδίσω την επιστροφή των φόβων και των ανησυχιών

Οι φόβοι και οι ανησυχίες είναι μικρά πεισματάρικα πραγματάκια που προσπαθούν να τρυπώσουν, όταν δεν τα περιμένεις. Για αυτό είναι σημαντικό να είσαι σε επιφυλακή! Είναι εντάξει να ανησυχείς που και που και είναι εντάξει να είσαι αγχωμένος, όταν την επόμενη μέρα έχεις κάποιο τεστ, αλλά η ανησυχία σου δεν πρέπει ποτέ να είναι τόσο […]

Πώς θα εμποδίσω την επιστροφή των φόβων και των ανησυχιών Read More »

Η ανάπτυξη της επιθετικότητας

Η ενεργητική και η αντιδραστική επιθετικότητα εκδηλώνονται με τρεις μορφές, οι οποίες αποτελούν το επίκεντρο των περισσότερων ερευνών: Η φυσική επιθετικότητα βλάπτει τους άλλους μέσω σωματικού τραυματισμού, όπως σπρώχνοντας, χτυπώντας, κλοτσώντας ή γρονθοκοπώντας τους άλλους ή καταστρέφοντας την περιουσία κάποιου. Η λεκτική επιθετικότητα βλάπτει τους άλλους μέσω απειλών σωματικής επιθετικότητας, εξύβρισης ή εχθρικής παρενόχλησης. Η

Η ανάπτυξη της επιθετικότητας Read More »

Ο ατομικός, προσωπικός χαρακτήρας της δυσλεξίας

Η δυσλεξία είναι μια ειδική διαταραχή πρόσκτησης του γραπτού λόγου που αποδίδεται με τον ομώνυμο ελληνογενή όρο. Για την ολοκληρωμένη διάγνωσή της απαιτούνται κριτήρια και ερμηνείες θεωρητικά και πρακτικά χρήσιμα, σε ψυχολογικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Ουσιαστικά στη δυσλεξία ένας συνδυασμός πρωτογενών και δευτερογενών προβλημάτων διαμορφώνουν ένα γενικό μαθησιακό προφίλ που εμπεριέχει δυσκολίες κατά τη μετάφραση

Ο ατομικός, προσωπικός χαρακτήρας της δυσλεξίας Read More »

Μαθησιακές Δυσκολίες και παρεμβάσεις εκπαιδευτικών

Ο δάσκαλος/δασκάλα χρειάζεται να δείξει κατανόηση, αποδοχή, να ακούει το παιδί προσεκτικά και με ενσυναίσθηση, χωρίς κριτική και χωρίς να είναι παρεμβατικός. Να νιώσει, δηλαδή, το παιδί ότι το αποδέχεται και ότι του έχει εμπιστοσύνη. Επίσης, είναι αναγκαίο να εκπαιδευτεί για να ξέρει τι να περιμένει και ποιες να είναι οι προσδοκίες του. Παρεμβάσεις εκπαιδευτικού

Μαθησιακές Δυσκολίες και παρεμβάσεις εκπαιδευτικών Read More »

Οικογένεια και Μαθησιακές Δυσκολίες

Η οικογένεια μπορεί να λειτουργήσει με τέτοιο τρόπο που να ενισχύει και να διατηρεί τις επιπτώσεις της μαθησιακής δυσκολίας. Δηλαδή αν υπάρχει ασαφής γονικός έλεγχος ως το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει το παιδί, έλλειψη κανόνων, έλλειψη πειθαρχίας, αν οι γονείς δεν είναι συνεπείς σε θέματα αμοιβής και τιμωρίας, και αν υπάρχουν

Οικογένεια και Μαθησιακές Δυσκολίες Read More »

“Οικογενειακός Αστερισμός”

Η ψυχολογική τοποθέτηση ενός παιδιού μέσα στην οικογένειά του είναι συχνά ανάλογη με τη θέση του σε σχέση με τα αδέρφια του – το πρώτο παιδί, δεύτερο παιδί κλπ. Κάθε παιδί έχει μια διαφορετική θέση μέσα στην οικογένεια και αντιμετωπίζει όλα τα γεγονότα από τη δική του σκοπιά. Έτσι, η οικογενειακή ατμόσφαιρα εξηγεί τις ομοιότητες

“Οικογενειακός Αστερισμός” Read More »

Do’s and don’ts Πανελληνίων

Αγαπητοί  γονείς των παιδιών που δίνουν ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ Ως γονείς είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε ότι κρατάτε τα κλειδιά της αυτοπεποίθησης ή αντίθετα της ανασφάλειας του παιδιού σας. Ο έπαινος, η ενθάρρυνση, η αισιοδοξία, είναι πολλαπλάσιας σημασίας όταν προέρχονται από τους γονείς. Αντίθετα η απουσία τους αυξάνει κατακόρυφα το άγχος στο παιδί! ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ..

Do’s and don’ts Πανελληνίων Read More »

“Ποιος είμαι;”

Θεμελιώδες στοιχείο: αυτογνωσία Στα παιδιά αρέσει πολύ να ακούν και να διηγούνται ιστορίες για τον εαυτό τους. Μερικές από τις ιστορίες μπορεί να είναι, “Πες μου πώς γεννήθηκα” ή “Τι συνέβη όταν έπρεπε να με πάτε στο νοσοκομείο και ήμουν μωρό;” ή “Θυμάσαι εκείνη τη φορά που πήρα βραβείο / που χτύπησα στο σχολείο /

“Ποιος είμαι;” Read More »

“Η ειδική διάλεκτος της ενθάρρυνσης”

Όταν κάνουμε παρατηρήσεις για τις προσπάθειες των παιδιών, πρέπει να προσέχουμε πολύ ν’ αποφύγουμε την αξιολόγηση του έργου τους. Πολύ συχνά κάνουμε θετικές παρατηρήσεις με τη μορφή του επαίνου. Αυτές οι παρατηρήσεις εκφράζουν τις δικές μας αξίες και τη γνώμη μας, αντί να βοηθήσουν τα παιδιά να πιστέψουν στον εαυτό τους. ΠΡΟΣΕΞΤΕ! Σε αυτές τις

“Η ειδική διάλεκτος της ενθάρρυνσης” Read More »

Κύλιση στην κορυφή